Hem

Galleri

Länkar

Nyheter

Museets senaste förvärv som ska iordningställas till utställningsskick. Detta blir individ Sk50 F5-59.

Här står Kenneth Malmström den 26 juli med stegspaden i högsta hugg och steker ägg. Bevisen ligger på bilden intill.

Här ska vår kokvagn invigas den 26 juli 2016. Förbereder gör Lennart Ljungberg och Anders Adler.

Kanonen vi fick från danskarna provsköts den 17 juni 2016 utanför vårt museum av Lars Persson.

Vi har fått ett nytt fältkök till vårt museum samt att vår fina kur är nymålad och vakt på plats.

Första helgen i oktober 2015 besökte vi vår danska vänförening Brumbassarna. Vi besökte tillsammans Gillelejegruppens

Videncenter 40-45, ett privat militärmuseum bestående av tysk krigsmateriel. Av Brumbassarna erhöll hemvärnsmuseet som gåva

en  salutkanon. Och som gåva från oss erhöll Brumbassarna en trälåda innehållande lokal öl från Remmarlöv och Purity vodka från

Ellinge slott samt en burk surströmming.

Vi deltog på Föreningsmässan på Stora Torg i Eslöv.

Vi har haft dop av Volvo valpen som döptes till Lotta i september månad.

Detta är museets senaste tillskott, Huskvarna motorcykel med egentillverkad ordonnans.

Museet har införskaffat 1 styck arbetsbod som kommer att omvandlas till förråd.

Detta medför att det  frigörs utrymme i utställningslokalen.

Arbetet fortskrider med att iordningställa arbetsboden. Här monteras det innerväggar av Lennart, Sven och Alf.

Här lägger Anders och Ingemar sista handen på en mycket besvärlig dörr till arbetsboden.

Nu är arbetsboden på plats!!!

Den 27 juni 2015 i samband med fly in på Eslövs flygfält besöktes vi av Ljungbyheds militärhistoriska museum.

De visade upp sin mer än 100 gamla flygmotor för besökarna.

Museet har nu införskaffat ett nytt fordon, en valpen 903.

Danskhörnan har flyttat och fått ett nytt utseende.